Lease en meer

Operational Lease voor u.

BMCM oplossingen

BMCM verzorgt persoonlijke oplossingen voor al uw lease- of financieringsvraagstukken. Dat doen wij voor personenauto's en bestelwagens. Doordat wij merkonafhankelijk en niet aan één merk gebonden zijn, geven wij u een objectief advies over alle universele automerken en modellen.

 

 

De mogelijkheden

Bij BMCM kunt u terecht voor:

  • Full operational lease

  • Financial lease

  • Shortlease

  • Private lease

  • Bedrijfswagen lease

  • Verhuur

  • In/Verkoop bemiddeling

  • Electrisch rijden

BMCM levert deskundig advies! 

Wij kunnen u het beste helpen met een deskundig advies tijdens een persoonlijk gesprek. Zodat wij exact weten waar u behoefte aan heeft en perfect kunnen inspelen op uw specifieke situatie. Neem vrijblijvend contact met ons op voor het maken van een afspraak.

 

 

Elektrisch rijden


Elektrisch rijden wordt steeds populairder en toegankelijker. Benzine-, diesel- en gasmotoren maken in de toekomst steeds vaker plaats voor elektrische. De voordelen zijn evident: nooit meer tanken en beter voor het milieu. Onder andere. De voordelen op een rij:

  • Elektrisch rijden is zuinig, want de motoren gebruiken veel minder energie per kilometer dan andere brandstoffen. De auto’s worden namelijk veel slimmer en zuiniger gemaakt.
  • Elektrische auto’s kunnen rijden op de enige duurzame bronnen die altijd voorradig zijn: zon en wind.
  • Elektrisch rijden is stil. Je hoort geen ruis in de auto.
  • In Nederland rijd je relatief korte afstanden. Met een opgeladen batterij kun je gemakkelijk naar de andere kant van het land.
  • Er ontstaat een nieuwe mobiliteit dankzij elektrisch rijden, zoals verschillende flexibele mobiliteitsconcepten en autodeel-initiatieven.

Waarom is elektrisch rijden zo belangrijk?
Elektrisch rijden zorgt voor een forse vermindering van de CO²-uitstoot op de weg, zeker als de auto’s rijden op groen opgewekte stroom. En vermindering van de CO²-uitstoot op de weg is hard nodig. Er zijn momenteel ongeveer 900 miljoen voertuigen op de wereld die vrijwel allemaal rijden op fossiele brandstoffen. Deze brandstoffen worden duurder, raken op termijn uitgeput en vervuilen de lucht.

Elektrisch rijden is klaar voor een doorbraak. Accu’s worden steeds krachtiger en goedkoper, opladen kan binnen een half uur en het aantal oplaadpunten neemt toe, evenals de actieradius van de elektrische auto.

Waarom zou ik in een elektrische auto willen rijden?
Elektrisch rijden is beter voor het milieu en zorgt voor minder geluidsoverlast. Daarnaast is het opladen van een auto vele malen goedkoper dan tanken aan de pomp: het opladen van een elektrische auto kost ongeveer 6 euro. Een ander voordeel is dat je bij een elektrische auto niet hoeft te schakelen en hij veel sneller optrekt dan een auto op fossiele brandstof. Ook noemen de meeste berijders de stilte van de auto als rustgevend.

Wat zijn de gevolgen van autorijden voor het milieu en wat is de winst als we elektrisch gaan rijden?
Verkeer is verantwoordelijk voor 23% van de totale CO²-uitstoot. Momenteel rijden we massaal op diesel en benzine. Deze fossiele brandstoffen zorgen voor opwarming van de aarde en zijn geen onuitputtelijke bron aan energie. Bovendien is de vuile lucht die de auto’s uitstoten slecht voor de gezondheid. Bij elektrisch rijden, vooral op groene stroom, komen geen schadelijke gassen vrij. Daarnaast is elektrisch rijden zuiniger en stiller.

Is elektrisch rijden voor iedereen het beste alternatief?
De gemiddelde autorit in Nederland is 16,7 kilometer. Nederland is daarmee het ideale land voor elektrisch rijden. Het bereik van de gemiddelde elektrische auto is rond 150 km, en dat aantal loopt op naarmate de technologie vordert. Voor een grote groep is elektrisch rijden een goed alternatief. Voor wie vaak verre ritten maakt, is een hybride auto een milieuvriendelijke keuze.

Hoe schoon is elektrisch rijden?
De auto zelf stoot geen CO² of fijnstof uit, waardoor de luchtkwaliteit in de steden zal verbeteren. En zelfs als elektrische auto’s rijden op grijze stroom, zijn ze over de hele keten berekend (van bron tot wiel) nog steeds 40% zuiniger dan conventionele auto’s. Als de elektrische auto’s rijden op groene stroom, dan is de auto 100% schoner dan conventionele auto’s.

Wat is eigenlijk het verschil tussen groene en grijze stroom?
Om te garanderen dat stroom groen is opgewekt zijn er Garanties van Oorsprong. Deze certificaten worden gecontroleerd door een onafhankelijke instantie en garanderen dat de stroom van een groene bron afkomstig is. De groene bronnen zijn biomassa, wind, water en zon. Alle overige stroom heet grijze stroom.

Natuur & Milieu vindt dat stroom opgewekt uit wind, kleinschalige waterkracht en zon het meest duurzaam is. Stroom opgewekt uit grootschalige waterkracht en biomassa is minder duurzaam.

Als je een elektrische auto oplaadt, ben je dan verzekerd van groene stroom?
Dat ligt eraan waar je oplaadt. Bij een oplaadpunt thuis hangt het af van je eigen stroomcontract. Alle openbare oplaadpunten leveren groene stroom.

Hoe schoon is de elektrische auto zelf?
Een elektrische auto is makkelijker en energiezuiniger om te maken dan een vergelijkbare benzineauto, want er zijn minder bewegende delen (er is geen versnellingsbak bijvoorbeeld). De extra grote accu kost wel extra energie om te maken. Omdat de markt nog in opkomst is, worden alle nieuwe accu’s voor elektrische auto’s nu nog uit nieuwe grondstoffen gemaakt. Er zijn nog weinig accu’s om te recyclen.

De materialen van de accu kunnen wel bijna volledig worden hergebruikt. Ook kunnen accu’s die niet meer goed genoeg zijn voor in een auto, nog prima gebruikt worden om duurzaam opgewekte elektriciteit op te slaan. Daarvoor hoeven de accu’s niet eens per se uit elkaar gehaald te worden.

Kun je voor het milieu beter overstappen op een groenere auto of is het toch beter je oude auto op te rijden?
In veel gevallen is het beter voor het milieu om je oude auto in te ruilen voor een zuinigere. De productie van de fossiele auto neemt 25% van de totale CO²-uitstoot in beslag, de uitstoot is 75%.

Is elektrisch rijden op dit moment de meest duurzame/groene manier van autorijden?
Ja. Om grote doorbraken in duurzaam rijden te bewerkstelligen wel. Natuurlijk zijn er alternatieven zoals rijden op waterstof en groen gas. Deze initiatieven worden op kleine schaal toegepast, en zullen niet voor een grote doorbraak zorgen.

Het andere voordeel is dat elektrisch rijden heel efficiënt is en de enige vorm van autorijden is met 0% CO²-uitstoot als er wordt gereden op groene stroom.

Waarom niet rijden op waterstof en gas?
Waterstof wordt geproduceerd uit elektriciteit en in de auto wordt de waterstof weer omgezet in elektriciteit. In dit proces gaat veel energie verloren, minstens drie keer zoveel als bij elektrisch rijden. Waterstof kan in de toekomst wel een rol spelen in mobiliteit, vooral als elektriciteit moeilijker is, zoals bij vrachtverkeer en in de scheepvaart.

Rijden op groen gas is een duurzaam alternatief, maar op te kleine schaal toepasbaar. De kleine hoeveelheid groen gas kan beter bijgemengd worden bij gewoon aardgas waarmee we ons huis verwarmen. Daarnaast stimuleert groen gas de toename van gasauto’s die uiteindelijk grijs gas tanken.

Waarom biedt de overheid belastingvoordelen op elektrisch rijden?
De overheid stelt deze maatregelen in om een doorbraak in het elektrisch rijden in Nederland te stimuleren. Elektrische auto’s worden hierdoor meer gekocht en zijn hierdoor op termijn goedkoper. De grootste kostenpost van een elektrische auto is de accu. Naar verwachting zal de prijs van accu’s de komende 10 tot 12 jaar met zo’n 50% zakken. Elektrisch rijden is dan voor een brede doelgroep toegankelijk, en overheidsmaatregelen zijn dan minder relevant.

 Is een plug-in hybride auto een goed alternatief voor volledig elektrisch rijden?
Een hybride auto is een uitstekend alternatief voor mensen die vaak lange ritten maken. Hybride auto’s helpen bij de ontwikkeling van elektrisch rijden. Volledig elektrische auto’s zijn wel veel schoner en zuiniger. Het is dan wel van belang dat men de hybride oplaadt aan de stekker, anders is de milieuwinst nihil.

Wat is precies het verschil tussen een hybride en een elektrische auto?
Er zijn vier soorten. Hybrides als de Toyota Prius hebben een verbrandingsmotor en een ondersteunende elektromotor. De accu’s kun je niet opladen met een stekker; ze worden herladen door restenergie die vrijkomt tijdens het rijden en remmen. Een variant is de plug-in hybride: daarbij kan de accu ook worden geladen met een stekker. Daarnaast zijn er modellen die een elektromotor en een kleine verbrandingsmotortje aan boord hebben, zoals de BMWi3. Deze range extender laadt alleen de accu’s op, en drijft de auto dus niet rechtstreeks aan. Tot slot zijn er 100 procent elektrische auto’s met niets anders dan een elektromotor en accu’s.

Bij een hybride bespaart de bestuurder zo’n vijftien procent in het stadsverkeer en tien procent in het algemeen aan brandstof. Bij een plug-in hybride en volledig elektrische auto loopt dit percentage verder op.

Rijdt de elektrische auto anders dan een conventionele auto?
Nee, een elektrische auto rijdt net zoals een auto met een automaat, want er hoeft niet geschakeld te worden. De auto rijdt iets sportiever, omdat elektrische auto’s direct volledige trekkracht hebben.

Is onderhoud aan een elektrische auto duurder of goedkoper?
Bij het leaseaanbod van Nu Elektrisch is onderhoud bij het maandbedrag inbegrepen. Een elektrische auto is in onderhoud tot 35% goedkoper. De belangrijkste redenen zijn dat elektrische auto’s geen verbrandingsmotor en versnellingsbak hebben en daarmee minder slijtagedelen hebben, dat de olie niet ververst hoeft te worden en dat er geen koppeling en uitlaat aanwezig zijn. Daarnaast slijten ook de remmen minder snel.

Verbruik je meer energie als je moet optrekken en afremmen?
Nee, dan maak je juist gebruik van het regenererend vermogen van de elektrische auto. Dat betekent dat bij een elektrische auto remmen energie oplevert. Dat kan een elektrische auto wel en een auto met een verbrandingsmotor niet. Bij een gewone auto kost remmen juist energie.